Hera Büyüktaşcıyan (d. 1984, İstanbul), multidisipliner sanat pratiğinde, bellek, mekân, kimlik ve bilginin köklü ancak daima evrilen tarihsel dalgalarla nasıl şekillendiğini araştırır. Sanatçı, eserlerinin temelini doğa, arkeoloji, mitoloji ve ikonografi ile mimari yapılara dayandırarak, bunların kökenlerini ve zaman içinde nasıl değişip dönüştüklerini yakından gözlemler. Mekâna özgü yerleştirmeleri, heykel, resim ve filmleri aracılığıyla, Büyüktaşcıyan çeşitli anlatı ve zamansal düzlemlerin örüntülerini açığa çıkararak, dönüşken mekânların fiziksel külliyatını ve hibrit doğasını gözler önüne seren dünyevi bir hayalin derinlerine dalar.
Sanatçının yer aldığı kişisel ve karma sergileri arasında: The Siren Song, Villa Medici, Roma (2024); Flying too Close to the Sun, Schwarz Foundation, Sisam (2024); Defending Ancient Waters, CCC OD, Tours (2024); Women Together, EMST, Atina (2023); Resonant Grounds, CIAP Vassiviere, Fransa (2023); Earthbound Whisperers, TATE St. Ives (2023); 14. Gwangju Bienali (2023); Ancestral Weavings, TATE Modern, Londra (2022); Matter of Art Bienali, Prag (2022); 23. Sidney Bienali (2022); New Museum Trienali, New York (2021); 3. Autostrada Bienali, Prizren (2021); 2. Lahor Bienali (2020); 6. Singapur Bienali (2019); 1. Toronto Bienali (2019); Gigantisme, FRAC, Dunkirk (2019); Dhaka Art Summit (2018); İstanbul: Passion, Joy, Fury, MAXXI Müzesi, Roma (2016); EVA International İrlanda Bienali, Limerick (2016); 56. Venedik Bienali, Ermenistan Ulusal Pavyonu (2015); 14. İstanbul Bienali (2015); Fishbone, State of Concept, Atina (2015); Yüzyılların Yüzyılı, SALT Beyoğlu, İstanbul (2015); Jerusalem Show VII, (2014); Haset Husumet Rezalet, ARTER, İstanbul (2013) yer alır.