Serkan Özkaya (d. 1973), heykel, enstalasyon, video ve dijital uygulamaları kapsayan kavramsal eserleriyle bilinmektedir.
Özkaya'nın son dönem üretimleri arasında; kubbe bir ayna üzerine yansımasında bir otoportreye dönüşen "Self-Portrait in a Convex Mirror"; insan boyunda aynalı bir küreyi, üzerindeki yansımalar aracılığıyla bir gözbebeğine dönüştüren enstalasyonu "ni4ni"; Marcel Duchamp’ın New York’taki stüdyosuna yerleştirilen ve aynı zamanda bir camera obscura olarak işlev gören "Étant donnés" eserini yeniden ele alan "We Will Wait"; duvarları dış alanın projeksiyonlarıyla kaplayarak iç ve dış mekân arasındaki ayrımı ortadan kaldıran "An Attempt at Exhausting a Place in New York"; her dört dakikada bir odadan geçen bir yolcu uçağının gölgesini içeren "Mirage" bulunmaktadır. Ayrıca, Michelangelo'nun eserinden ilham alınarak üretilen, Louisville'de Main Street üzerinde sergilenmekte olan ve orijinalinden iki kat büyük altın kaplama "David (inspired by Michelangelo)" yer alır.
Özkaya, "PUBLIC ATTENDANT A to Z" (Public, 2017), "Double" (Lars Muller, 2013), "The Rise and Fall and Rise of David” (21c Museum ve Yapı Kredi, 2011) ve "Today Could Be a Day of Historical Importance" (artwithoutwalls, 2010) gibi on iki yayının yazarlığını ve editörlüğünü üstlenmiştir.
Özkaya, Malmö Sanat Akademisi, Rooseum Çağdaş Sanat Müzesi, Londra Üniversitesi Goldsmiths College, Bilkent Üniversitesi, Platform Güncel Sanat Merkezi, Dulcinea Sanat Gallerisi, BeganeGrond (BAK), Charlottenborg Müzesi, Göteborg Üniversitesi, Valand Sanat Akademisi, Columbia Üniversitesi, Brown Üniversitesi, Civitella Ranieri, ve Helsinki Sanat Akademisi gibi birçok akademik ve sanat kurumunda panellere ve konuşmalara katılmış, çalıştaylar düzenlemiştir.