
Audemars Piguet, 13 Eylül-5 Ekim 2018 tarihleri arasında sanatçı Seza Paker’in bir eserine Audemars Piguet Butik İstanbul’da evsahipliği yapacak. Gelecek Arşivi başlıklı eser, sanatçıların Audemars Piguet’nin kültürel vecoğrafi kökenlerine ifade kazandırdığı bir dizi işbirliğinin parçası. Gelecek Arşivi, hem geçmiş hem de gelecek zamanı çağrıştıran bir özelliğe sahiptir. İşitsel ve sanal bir sarkaca öykünmek üzere, hızla gelip geçecek bir kadere mahkum sesleri kullanan, ertelemeli bir hafıza saati gibi işleyen bir ses yerleştirmesi gerçekleşiyor.
Bu yapıtın kompozisyonu birbirine mekanik salınımlarla bağlı parçalardan oluşuyor. Burada ritim, seslerin bitiştirilmesiyle oluşan yapıların çok renkli ve ele gelmez bir siluetini öngörüyor ve tasarlıyor. Bu parçalar haber bültenlerinden, Instagram’daki kişisel veya sanatsal alanların ses verilerinden ve aynı zamanda AP saatlerinin ses arşivlerinden alınmıştır. Sesler çeşitli konuları heterojen ele alan bir eserde buluşmak üzere doğal çevrelerinden kopartıldı. Ne çağrıştırırlarsa çağrıştırsınlar - felsefe, sanat, gündelik hayat veya anılar- bu fragmanlar birbirinin yerine geçebilen halkaları gibi zincir oldular ve hiyerarşisiz bir şekilde birbirlerine eklendiler. Eser; zamanın akışının kesin ve hareketli nicelleştirilmesini oluşturarak, benzeşmeyen seslerin yanyana konumlandırılışıyla, içinde yaşadığımız döneme özgü sürekli bir yükselme dinamiği ortaya koymaktadır. Yeni medya bu yükselme dinamiğinin sürekliliğinin bir parçasıdır.
Yeni medyada dolaşıma giren bilgi, konusu ne olursa olsun, neredeyse anında bir özsüzleştirmeye tabi tutulmaktadır. Bu imgeler ve sesler, zamanın geçişine tanık olan bir saat sarkacının hareketi gibi zayıflayıp kaybolmaktadırlar. Bu ses parçalarını birbirine bağlayan mekanik salınım, bir metronom gibi, enstalasyonun temposunu yönlendirmekte ve belirlemektedir.