
PARÇALANMIŞ, Türkiye’de trans-kadınların özel deneyimlerini vurgulayarak izleyiciye sosyal güç ilişkilerini ve çevresel toplumları oluşturmadaki konumunu düşünmelerini ister. Omuzları dik, kollarını arkasında kavuşturmuş, izleyiciyle daimi göz teması içinde olan transeksüel seks işçisi Didem, kameranın karşısında hassas fakat güçlüdür. Videonun sabit ve tekrar içinde olan sesi teknik bir hata olarak algılanabilecekken, Didem’e gittikçe yaklaşan kamera, gözlem ve detay özellikleri ile samimiyet hissi oluşturur. Didem’in boynundaki yara izi izleyiciye onun gibi polis tarafından korunmayan – hatta taciz edilen kadınların her gün yüzleştikleri ekstrem şiddet tehditlerini hatırlatır.Çağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, tartışmalara yön veren ulusalcılıktır. 9 Ekim 2019’dan 2 Şubat 2020 tarihleri arasında, Sesc 24 de Maio, Sao Paulo’da sürecek olan 21. Çağdaş Sanat Bienali Sesc_Videobrasil | Hayali Toplumlar’ın arka planında bu düşünce yer alır. Bienal, 60’ı aşkın video, resim, fotoğraf ve enstelasyon eserine, 2 koleksiyona, 22 ülkeden 55 sanatçıya yer verir.Bienalin ana teması ilk defa bu sene çağrı içeriğinde açıklanmış, sanat direktörü Solange Farkas, küratörler Gabriel Bogossian, Luisa Duarte, Miguel López ve jüri üyeleri Alejandra Hernández Muñoz, Juliana Gontijo ve Raphael Fonseca 105 ulustan gelen 2,280 başvuruyu beraber değerlendirerek, aralarında Brezilya, Latin Amerika, Afrika, Asya, Orta Doğu ve Okyanusya’dan eserlerin bulunduğu seçkiyi oluşturmuşlardır.