Anti-Unconventional Painting: Anton Henning

BASIN BÜLTENİ

Galerist, dünyaca ünlü Alman sanatçı Anton Henning’in “Anti-Unconventional Painting” başlıklı Türkiye’deki ilk kişisel sergisine 25 Kasım - 31 Aralık 2010 tarihleri arasında,  ev sahipliği yapıyor.

Sergide Henning’in son dönem resimleri, heykelleri, vitrayları, mobilyaları, halıları ve videoları yer alacak. GALERİST için hazırlanmış bu mekâna özel enstellasyonda, Henning yalnızca çalışmalarını yerleştirip, çerçeveleyip, ışıklandırıp, etraftaki duvarların renklerini seçmekle kalmayıp; aynı zamanda Galerist’i özel yapım bir halı ve ışıklandırılmış vitraylarla donatıyor.

Anton Henning çalışmalarıyla geniş bir alanı kaplayan ve kendi kendini referans veren bir sanatçıdır. Sanatının sınırları yoktur: neşeli, ironik, zarif ve derin olmakla beraber, sanat tarihiyle sürekli göz temasında bulunur. Her teknik ve disiplini kullanır: resim, eskiz, fotoğraf, video, kolaj, heykel ve enstellasyonlarla, Henning’in eserleri herhangi bir sanat eserini etrafına kurduğumuz sınırlara radikal bir düzeltme sunar.

Henning geleneksel sanat türlerini (portre, manzara, nü ve natürmort dahil olmak üzere, genellikle türler arasındaki sınırları bulanıklaştırır) inceleyişi açısından alışılmadık karşıtıdır ve eserlerinde çoğu zaman diğer sanatçıların eserlerini karıştırma ve onlardan parçalar kullanma yöntemini seçer. Bunu da mizahla ve güncel beklenti ve adetlere uymayan kişisel bir farkındalıkla yapar.  Soyuttan tasvire, pin-up kızlarından iç mekânlara, birbirinden farklı konu ve stilleri, bilinçli ve ironik bir biçimde sanat tarihi ve popüler kültürden toparlanmıştır.

Herhangi bir tuval üzerinde, Henning stiller arasında yer değiştirerek şahsi tarzını yansıtan resimler üretir ve onları kendi içine ışık yayan, yine kendi tasarladığı ahşap çerçeveler içine yerleştirir. Enstellasyonlarına yerleştirilmiş konforlu mobilyaları, soyut bronz heykelleri, portreleri, 17. yüzyıl ruhu taşıyan ölümün kaçınılmazlığını simgeleyen natürmortları ve soyut şekilleri, Eski ustaların birer yorumlamasıdır. 

Wolfgang Ullrich’in yazılarında açıklandığı üzere, belirlenmiş şablonları ve üslup beklentilerini ihlal ederek, Henning eksiksiz bir özgürlük sergiler, anlatımsal ve soyut resmi bir araya getirir ve kendini herhangi bir standarda, ideolojiye, üsluba ya da beğeni idealine tabi kılmaz. “Anton Henning’in kuralları gizliden gizliye ihlal edişi, hoş bir zevksizliğe, ya da ‘zevksiz olana dair bir zevke’ sahip olmanın, ne anlama geldiğine dair bir düşünce taşır. Kötü Resim aynı zamanda son derece seçkin bir şeydir.  Kendine yönelik bir zevk, sırf ürünlere göre yaratmak için değil, aynı zamanda onlarla başa çıkabilmek için gereklidir. İlk bakışta ne kadar kaba ve amaca uygun biçimde ilkel görünse de, Kötü Resim bunu kendini aşıp reddedebilmek için, yeteri kadar özenle hazırlanmış bir kültürü varsaymak için yapar.” Ullrich’e göre, ancak kendi konumunun güvenliliğinden emin olan biri, “iyi zevke ait olan şeyleri kullanmadan, bozulmamış güzellik formları olmadan; ironik, kışkırtıcı ve absürd estetik formlar kullanarak sanat yapmayı başarabilir.”

Thomas Wagner’in yazılarında kesin biçimde dile getirdiği üzere; Henning birçok kaynaktan faydalanır ve başvurduğu ruh hallerine ironiyle, muhtemelen de romantik ironiyle yaklaşır. “Olağana yüce bir anlam yükleyerek, geleneksele bilinmeyen bir görüntü vererek, tanıdık olana tanıdık olmayan bir haysiyet katarak, sonu olanı sonsuzmuş gibi göstererek” bir şeyleri romantikleştirir. “Henning hem bir romantik, hem de bunun karşıtıdır. Sanatını parçalardan bir araya getirir ve her mekânda yeniden şekillendirir.” Bu kısır döngüde, hayatın soyut ya da anlatımsal görüntülerinden kaçış olmadığını fark ettiğinde, Henning sadece vidaları birkaç tur daha sıkar ve “mesafeden biraz daha uzaklaşır, ironiye ironiyle karşılık verir. Tıpkı Duchamp gibi o da, bir meta-ironist halini almıştır.”

 

Sanatçı Hakkında:

Anton Henning  Manker, Almanya’da yaşıyor ve çalışıyor. Anton Henning uluslararası müze ve galerilerde sergileri olmuştur. Son dönem kişisel sergileri arasında Zach Feuer Gallery / New York; Haunch of Venison / Londra, (2010);  DePont Museum of Contemporary Arts / Tilburg;  Wilhelm-Hack-Museum / Ludwigshafen; Kunsthalle Mannheim; Haus am Waldsee/ Berlin; Georg-Kolbe Museum  / Berlin  ve  Galerie Bob van Orsouw/ Zürih  (2009); Gemeentemuseum / Den Haag (2008); S.M.A.K Stedelijk Museum voor Actuele Kunst / Gent; Arp Museum /Remagen (2007); Museum Haus Esters / Krefeld (2005); Museum für Moderne Kunst, Frankfurt am Main; ve MARTa Herford (2005) yer almaktadır. Sanatçının eserleri  Sammlung Essl, Klosterneuburg; Fred Jones Jr. Museum of Art, University of Oklahoma; Frieder Burda Museum, Baden Baden; Gemeentemuseum, Den Haag; Magasin 3, Stockholm; MOCA, Los Angeles; National Museum of Art, Osaka; Neues Museum, Nürnberg; Valencia Art Contemporaneo, Valencia; Kunstmuseum, Luzern; Arp Museum, Rolandseck; Galerie für Zeitgenössische Kunst, Leipzig; Museum für Moderne Kunst, Frankfurt am Main; Krefelder Kunstmuseen, Krefeld; De Pont Museum of Contemporary Art, Tilburg ve Museum of Contemporary Art, Kansas City, ve Hammer Museum, Los Angeles gibi birçok uluslararası müzenin özel koleksiyonunda yer almaktadır.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ