Narcissus: Rasim Aksan
Galerist, figüratif ve hipergerçekçi eserleriyle dikkat çeken genç sanatçı Rasim Aksan’ın ikinci kişisel sergisine 19 Eylül – 18 Ekim 2014 tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor.
Rasim Aksan’ın eserleri içinde bulunduğumuz görsel ve kültürel bombardımana vurgu yaparken, sanatçı bu sergi aracılığıyla son dönemin en popüler olgularından, günümüzün 'Narcissus'larını yaratan özçekimi farklı bir bakış açısıyla ele alır. Günümüzde sosyal medyada en sık rastlanan içeriklerden biri olan özçekim, herkesin kendini önemli ve güzel hissetme arzusu ve başkaları tarafından bunun onaylanması isteğiyle hayat bulur ve sanatçının sıradışı yorumuyla yeni bir bağlam içerisinde sunulur.
Aksan’ın büyük boyutlu tuval çalışmalarının yanı sıra detaylı kara kalem kağıt işlerinin yer aldığı sergide sanatçı kompozisyonlarını, internetten seçtiği ya da kendisine gönderilen imajlardan aldığı kesitler aracılığıyla oluşturur. Parlak ve can alıcı renkleriyle tuvalden fırlayacakmış gibi izleyiciye tepeden bakan hayvan portreleri, ilk bakışta absürd olarak algılansa da, özünde sanatçının insan figürlerini kullandığı çalışmalarıyla benzer bir çıkış noktasına sahiptir. Temelde insanlar sosyal hayvanlardır, bu doğrultuda da sevilme, onaylanma ve ait olduğu gruplara kabul edilme iç güdüsüyle hareket ederler. Her ne kadar özçekim kişinin kendisini, yakından ve zaman zaman tüm mahremiyetini ortaya koyarak çekmesi olsa da, bu tamamen dış dünyanın beğenisine yönelik olarak yapılan bir hareket değildir, aynı zamanda kişinin kendi imajindan haz almasıdır.
Detaylı bir kurgu ve hayal gücünün ürünü olan eserlerin, gerçek hayat ile benzerlikleri yadsınamaz. Sanatçının eserlerinde, ön planda görülen genç kadın bedenlerinin ötesinde, kimi zaman aynadan yansıyan, kimi zaman da arka plandan seçilen detaylar, bir anlık da olsa bizi öznelerin yaşam alanlarına dahil eder. Aksan’ın çalışmaları, sosyal medya ile teknolojinin kişisel ve toplumsal sınırlarının değişmesindeki rolünü ve bireyler üzerindeki politik ve sosyo-psikolojik etkisini de irdeler.