Summertime: Rasim Aksan, Alper Aydın, Gabrielle Beveridge, Anna Bjerger, Jeremy Blake, Kadar Brock, Petra Cortright, Nicolas Deshayes, Ed Fornieles, İdil İlkin, Elif Kahveci, Oğuz Karakütük, Thomas Van Linge, Arslan Sükan, Ali Emir Tapan, Isabel Yellin

BASIN BÜLTENİ

Summertime* film, fotoğraf, flaş animasyon, resim, heykel ve reklam afişleri aracılığı ile gözler önüne serilen toksik bir yazı betimler.

Summertime*,çağdaş tüketim kültüründe yaz mevsiminin fazlasıyla idealleştirilmiş fikri ve imgesinden yola çıkar. Güneşten kızgınlaşmış, satüre renklerle kaplanmış, toksik, sevinç dolu bugünün asla bitmediği, ölümün imkansız olduğu ve aslında gerçekte var olmayan bir yere işaret eder.

Yarı soyut ve birleştirici yönüyle Summertime* parlak ve neon bir yalnızlık içinde birbirini sarmalayan çatışma çizgilerini takip eder.

Sergide yer alan Petra Cortright ve Ed Fornieles’in çalışmaları, baştan çıkarıcı yüzeyleri ile dijital kültüre ve içi boş realite televizyonuna odaklanır. Bu günümüz distopyası, Amerikan Rüyasını kötü bir asit tribine sokan Jeremy Blake’in başyapıtı ‘Century 21’de öngörülür. Arslan Sükan’ın akıllı telefonları ve tabletleri tarayarak elde ettiği ezilmiş ve yağ lekeli yüzeyleri, bu sanal dünyayı, gelişi güzel ve rastlantısal eski gerçek yapısına sürükler.

Öte yandan, stilize edilmiş fotoğrafların içselleştirilmiş hali, bizi tüketici yaz mevsiminin nirvanasına taşır. Rasim Askan’ın yaz meyvelerini kadın kasığında sunduğu zarif, yarı pornografik, fotorealist resimlerinin oluşturduğu görseller, ironiden ancak birkaç dereceyle ayrılabilir. Gabriele Beveridge’nin şelaleleri ve kusursuz kadın suratları, görsel arketiplerin ifadesiz konuşlanması ile can alıcı tekniklerinde sade bir mesafe ve zarafet kullanarak fotoğrafsal ve nesnel birlikteliği ile hayat bulur.

Baştan çıkarmanın estetiği, reflektif yüzeyleriyle Thomas van Linge’nin incelikli minimal, heykelsi, duvara işlenmiş, soyut çalışmaları ve Isabel Yellin’in hafiflik yayan, zarif, kumaş üstüne attırılmış kolaj boyamaları ile birlikte açığa çıkar. Bu esnada Ali Emir Tapan metal çalışmalarını delip geçen kurşunu betimlemek için yüzeye pompalı tüfekle ateş eder. Benzer bir yadsıma hareketi içinde Kadar Brock’un ahenkli çalışmaları okunaklılığı ortadan kaldırıp; boğuk, siyah satırlarla metni belirsizleştirip, tahrip olmuş anlamı resmeder.

Ve yaz biter.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ