Zaman ve Mekana Bağlı Kalmak Neden: Shezad Dawood

BASIN BÜLTENİ

Galerist, İngiliz sanatçı Shezad Dawood’un Türkiye’deki ilk kişisel sergisi “Zaman ve Mekâna Bağlı Kalmak Neden”e 28 Ocak-01 Mart 2016 tarihleri arasında ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyar. Dawood’un çalışmaları kültürler, tarihler ve kurgular arasındaki oyunlar ile yazarlık kavramının yapıbozumundan ortaya çıkan pek çok olasılığı irdeler. Film, neon ve resim teknikleriyle çalışan sanatçı, gerçek ve hayali uyuşum, sinerji ve yoğunlaşma anlarını ortaya çıkarmak veya yaratmak için imge, dil ve öyküleme gibi birbirinden farklı sistemleri yan yana getirir. Dawood, son yıllarda özellikle bilim kurgu ve doğaüstü dünyalarından elde ettiği kavramsal koordinatları içinde yaşadığımız dünya üzerinde haritalandırmakla ilgileniyor. “Zaman ve Mekâna Bağlı Kalmak Neden”sergisi, iki film ve ilintili bir dizi büyük neon ile küçük tekstil işlerden oluşur. Kavramsal anlamda bir dizi kuantum düzenlemesine dayanan sergi, her biri, kavram ve malzemenin, biçim ve rengin birbiriyle ilişkili ancak benzersiz beraberliğini gösteren, dolambaçlı biçimde birbirine bağlanmış bir dizi noktadan oluşur. Bu noktalar arasında farklı bağlantı çizgileri görülebilir. Bu çizgilerden biri estetiktir. Sanatçı 7669 adlı kısa filmde yer alan geometrik desen ve renkleri tekstil parçaları üzerindeki bir dizi desende yeniden düzenler ve 1980’lerin kentli, neon simyasıyla oynayan karmaşık neon işlerle bağlar. Tüm bu unsurlar, I’m so in, I see Ravel adlı animasyonda dijital olarak görselleştirilmiş üç boyutlu modellemenin hatlarını belirleyerek desenlerin analog kullanımı ile serginin ardındaki dijital yapay düzlem arasındaki sürekliliği ortaya döker. Dawood’un Platonizm, Gnostisizm ve Sufi geleneklerine dokunan uzun soluklu araştırma çizgisinin devamında, sergide izlediği anlatısal bir yol ise işlerin rüya ve trans benzeri bilinç hallerini ve bunlarla ilişkili olan, gözden uzak, saklı bir bilgi dünyasının varlığına dair bir öneriyi ortaya çıkarır.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ