Boş Zamanlar: Ayşe Erkmen

BASIN BÜLTENİ

Güncel sanat düşünüldüğünde tüm dünyada kendini kabul ettirmiş olan sanatçı Ayşe Erkmen, gerçekleştirdiği her sergide olduğu gibi Galerist’te de mekanla ilişki kuruyor. Sergide bir birinden farklı gibi görünen objeler ve videolar aslında tek bir fikre hatta bunun da öncesine, fikrin oluşum aşamasına işaret ediyor. Serginin ismi bir anlamıyla yapıtların oluşum anlarını fısıldar gibi.

Sergi temel olarak hareketli heykeller, iki ayrı video ve sanatçı tarafından tasarlanmış masa ve yazı karakterlerinden oluşmakta. Erkmen yapıtlarını tüm olarak tek bir sergi, bir konsept içinde birleştiriyor. Ve sergi her adımda izleyiciyi “Boş Zamanlar” a dair düşünmeye itiyor. Serginin bir parçası olan heykeller izleyiciye bir oyuncakmış hissi veriyor ve sergideki diğer yapıtların aksine Almanya’da yaratılmış ve sergilenmiş olmalarıyla, ülkesine dönen serginin ‘melez’ nesneleri olarak farklılaşıyor.

Her ne kadar Ayşe Erkmen’in çalışmalarının her biri birbirinden bağımsız bir kavram gibi de dursa yaratım süreci açısından aynı kavram üzerinden gelişiyorlar.

Boş Zamanlar”, “Sanatçı’nın boş zamanına gelmiş de yaratmış” diye düşündüren bir sergi olarak karşımıza çıkıyor.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ