Tekinsiz Mesafe: Erinç Seymen
Erinç Seymen, ilk kişisel resim sergisi ile Galerist’te izleyici karşısına çıkıyor.Tuvali medyum olarak seçmiş olan sanatçı, aşina olduğumuz perspektifleri alt fon olarak kullanırken, öznel olanı çerçevenin içine taşıyor. Öznelliğin yoğun bir dışavurumu olarak nitelendirilebilecek olan tuvaller, salt sanatçıya dair olanı barındırmaktan öteye geçiyor; izleyiciyi de bir duruş, susuş ve yanıtlama durumuna maruz bırakıyor.
Tekinsiz mesafe, belirleyen ve belirtenin birbiri içine geçtiği bir ağ örgüsü kuruyor. Sergi mekanını bir odaya, sanatçının deneyimlediği mekana dönüştürürken, mekanın işaretlenmesi, öznelliğin varlığına dair ipuçları sunarak izleyiciyi farkında olmaya itiyor. Temkinli adımlarla gezilebilecek bir seyirlik oluşturmaktan ziyade, izleyiciyi beklenmedik yüzleşmelere, anıştırmalara ve çağrışımlara maruz bırakan bir üslupla mesafelerin göreceliliklerini imliyor. Çocukluk, şiddet ve cinsellik üzerine odaklanmış bir kurgu ve yansıtma hakimiyetini korurken, betimlenmekte olanın parçaları ayrıksılıkları ve benzerlikleri ile algılama, değerlendirme ve yorumlama farklılıklarını farkındalıklara dönüştüren bir anlatıyı sunuyor. Asker, kimliğin ön plana çıkıp kişiliğin standartlaştığı bir portre olarak,kostüm ve poz ile algılananın ne olduğuna dair ipuçları taşırken, suretin tasvirinden ziyade bakışının hangi yöne doğru olduğunun açıklığıyla tanımlanıyor. Siber görüntülerin içine katıştırılan realite bir anlamda kabullene geldiklerimizin kendi üzerlerindeki izdüşümlerini yadsıyor. Seymen, fotografik öğelerin ve genel anlamda fotoğrafın yoğunlukla kullanışına dokuları ekleyerek ikinci bir anlam katmanı oluşturuyor. Dokunun ön plana çıkmasıyla izleyiciyi bir anlamda kendi bakışıyla tanıştıran, yönlendiren bir üslup sergiliyor. Çocukluk objelerinin cinsellikle kurulan amorf bağlantısı, eksilmiş olanın ardında bıraktıkları, olmayanı açığa çıkaran izler yoğun bir kırılganlık örtüsü altından göz kırpıyor. Kendi bedenini alt doku olarak kullandığı işlerinde öznellik, kendini güvende hissedişi, temkinli davranmayı bir kenara itiyor.
Sanatçının odasında gerçekleşmekte olan bir ritüelin aktarımında kendisinin oluşturduğu müziğin önemli bir yer teşkil etmesi; Tekinsiz Mesafe başlıklı serginin de bir bütünleyeni olarak mekanın içinde yerini alıyor.
1980 doğumlu Erinç Seymen halen Mimar Sinan Üniversitesi resim bölümünde okumaktadır. Sanatçının ilk kişisel sergisi 18 Aralık – 17 Ocak 2004 tarihleri arasında Galerist’te izlenebilir.