Atlas Vazgeçti: Yeşim Akdeniz
Yeşim Akdeniz Graf ‘Atlas Vazgeçti’ isimli Türkiye’deki ilk kişisel sergisiyle Galerist’te.
Sergi, başlığının da işaret ettiği üzere, sanatçı, resimler ve iki ayrı projeksiyon üzerinden, ‘dünyanın düşüşü’ , ‘sistemlerin yıkımı’ ve bununla nasıl başa çıkılabileceği üzerine düşünüyor.
Sanatçı galerinin simetrik planını kullanarak iki alternatif hikaye sonunu temsil etmek üzere, mekanı iki projeksiyonla bölümlüyor. Bir tarafta bütün sonuçlarıyla kaçınılmaz kaderci-son dururken diğer tarafta kahramanının hiç bir sonuca katlanmak zorunda olmadığı modern-son duruyor, sona ulaşıldığında bile hikaye devam ediyor.
Resimlerinde düşüşün izlerini gösteriyor. Resimlerin sergilenişi bir filmden değişik kareler olarak görülebilir. Biçimsel bir gözlemle resimlerin bazıları figüratif bir anlatı sunarken bazıları ise soyut bir izlekte ilerliyor. Sanatçı soyut resimleri, figüratif resimlerin arasında toplayan/kıran diziler olarak görüyor.
Çalışması, televizyon, filmler, mimari, tasarım, edebiyat ve dünyanın suretini edebi ve figüratif olarak tanımlayan diğer küresel yaklaşımların tahakküm ettiği görsel kültürü yansıtıyor. J.G. Ballard’ın öyküleri ile Pasolini ve David Lynch’in filmleri sanatçının çalışmalarında sık sık esin kaynağı olarak karşımıza çıkıyor.
Amblemleri, figürleri ve sembolleri seçip bunları resmediyor, bu görüntüler bir anlamıyla daha az özgül hale gelmelerine karşın dikkate değer bir özerklik kazanıyor. Graf, görüntünün onu şık ve çekici yapan dış görünümüyle çok ilgileniyor. Bu bağlamıyla, görüntü üretiminin çağdaş formlarıyla kavramsallaştırma arasında ironik bir ilişki inşa ediyor.