Üniforma: Leyla Gediz

BASIN BÜLTENİ

Leyla Gediz’in üçüncü kişisel sergisi “Üniforma” 14 Eylül’de Galerist’te açılıyor.

 Sanatçı  “Üniforma” da belirgin sınırlamalara başvuruyor. Bir yandan ‘ticari stilizasyon’ ve ‘seri üretim’  tuzaklarından,  diğer yandan ‘Çağdaş Sanat’ın beklentileri doğrultusunda kavramlar oluşturmaktan kaçınıyor. Resmin otonomisine (bağımsızlığına) sahip çıkıyor ve algı dünyasının özgürlüğüne seslenen bir karşı duruşu benimsiyor.

 Beşi portre olmak üzere yirmiye yakın tuval üzerine yağlıboya çalışmasıyla Leyla Gediz, kendini tanımlayan yeni değerler keşfederken, biçimsel kimliğini oluşturmakta da önemli adımlar atıyor. Geçmiş sergilerinde izleyenin dikkatini her an tazelemek arzusuyla biçimsel zenginliğe başvurmuşken, "Üniforma"da  resim sanatının geleneğinden günümüze taşınmış en önemli kaygılarından birine - öznel form arayışına yöneliyor. Bu yolun getirdiği içerik ve biçim kısıtlamalarının yanısıra, resimlerini tıpkı bir okul üniformasında olduğu gibi, mavi ve gri tonların egemenliğine de sokarak, 'disiplin' ve 'resimde ekonomi' tutkusunun kuvvetli bir ifadesine ulaşıyor.

 “Üniforma” sergi kataloğunda Gediz'in resimlerine Corinna Till'in 2004 tarihli metinsel bir çalışması eşlik etmektedir. Bu özgün çalışma, doğrudan Leyla Gediz resmini betimlemekten çok, bir resmi veya bir metni ortaya çıkarmadaki kaygıların benzerliğini izleyen-okur ile paylaşmaya yöneliktir.

Görsel Sanatlar dalındaki lisansüstü derecesini Goldsmiths College, University of London’dan 1999 yılında alan Leyla Gediz, çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir. Sanatçı, aralarında 7. İstanbul Bienali, The Museum of Modern Art Saitama / Japonya, Martin Gropius Bau / Berlin, Aksanat ve Proje 4L’nin de bulunduğu yurt içi ve yurt dışı birçok mekânda düzenlenen karma sergilere katılmıştır. 

ENSTALASYON GÖRSELLERİ