Nazım Ünal Yılmaz'ın (d. 1981) resimleri, kişisel hikâyesini toplumsal tarihle birleştirdiği, özel ve kamusal olan arasında kurulmuş hassas bir dengedir. Poetikayı siyasetle birleştirmeleri ve dışavurumcu figüratif resmin dilini yenileme kapasiteleri, eserlerine güç ve özgünlük kazandırır.
Her ne kadar kimlik, milliyet ve kişisel özgürlük gibi konuları ele alsa da, biçimsel tercihleri nedeniyle resimler didaktik, polemik veya pedagojik değildir, aksine izleyiciyi resmin şifresinin çözülmesine aktif olarak rol almaya davet eder. Fırça darbeleri hızla savrulmuş gibi görünse de, tam olarak doğru yerleştirilmişlerdir. Tuval yüzeyine neredeyse özentisiz bir hava verirken, aslında ince eleyip sık dokumuştur. Tatsızlık, zevksizlik, tasarlanmış amatörlük, hoş olmayan renkler, bulanıklık her zaman açıkça kasıtlıdır. Beceri ile ona karşı çalışmak arasındaki bu çelişki, onun resim yapma biçiminde gerilimi yaratır.
Nazım Ünal Yılmaz'ın yapıtlarının izleyicisi, tutarlı bir görsellik yerine, çeşitli biçimsel ve kavramsal öğeler arasında ilişkiler kurmak zorunda olduğu, çoğulcu ve heterojen bir evrenle karşı karşıyadır. Geniş anlamda ifade etmek gerekirse, Yılmaz’ın eserleri, yeni nesil sanatçıların bir kez daha resimle meşgul olmasına; son derece kişiselleştirilmiş bir ifade tarzının, politik ve bireysel olanı dengeleyen bir mizacın hizmetinde kullanma arzusuna örnek teşkil eder.
Nazım Ünal Yılmaz’ın eserleri; Exil, Vienna, 2020; PSM Galerie, Berlin,2018; Gallery Sanatorium, Istanbul, 2017; Funktion Room, London 2015; Pilevneli Project, Istanbul 2012; Ve.Sch, Vienna, 2011; Forum Stadtpark, Graz, 2008; Galerie Kunstbüro, Vienna, 2007’da sergilenmiş ve aynı zamanda Magenta Plain, New York, 2021; Tallinn Art Hall, 2020; Crone Berlin, 2019; Carbon12, Dubai; Kunstraum D21 Leipzig, 2018; Arp Museum, Remagen, 2015; Frankfurter Kunstverein, 2012; Gallery C24, New York; Depo Istanbul; Das Weisse Haus, Wien, 2011; Kunsthaus Stade, 2010; Ernst Barlach Museum, Hamburg, 2009; Ausstellungshalle, Frankfurt, 2008; Kunstforum BACA, Vienna, Kunsthalle Krems, 2007; Kunsthaus Merano, 2006; Borusan, Istanbul, 2005’da karma sergilerde yer almışlardır. Yakın zamanda Ünal’ın eser, Belvedere Müzesi koleksiyonuna dahil edilmiştir.